En liten skymt

Äntligen. Efter månader, ja till och med år, kan jag nu lyckligt berätta att jag och Kim numera är husägare. Vilken lycka. Efter blod, svett och tårar fick vi slutligen det rätta beskedet; huset är ert! Vi skrek och hoppade av glädje. Vilken pers. Inte hade jag drömt om att det skulle vara såhär nervbitande att bli husägare. Minuterna som gick mellan telefonsamtalen från mäklaren, till att skriva kontrakt var mardrömslikt.

Huset vi har köpt är rena rama drömvillan, alla kategorier. Bara några meter från havet. Ett idylliskt och unikt läge. Ett gammalt hus, från 1932. Stor och mullig trädgård (där min kära moder kommer att få spendera hårt). Ett nyrenoverat kök precis i den där lantliga stilen som jag alltid drömt om. Nyrenoverad hall och tvättstuga, också precis i min smak. Och en icke färdigställd ovanvåning där vi skall fixa med golv och badrum. Jag är så glad och så lycklig att jag nästan spricker. Jag har bläddrat badrumskataloger så fingertopparna svider. Det finns en uppsjö av allting och hur skall man kunna välja? Åh, det kommer att bli så ljuvligt fint och ombonat. Självklart kommer ni, mina fina och kära bloggläsare få följa med in i renoveringsvärld och vårt nya liv i huset. Bästa sommarsemestern någonsin.


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis Maria, vad kul! Ser riktigt fint ut! Ska kanske säga äntligen oxå! Kram



2011-07-14 @ 19:53:39
Postat av: Vickan

Stort grattis! Gud vad kul!! Ser framemot att få se renoveringsbilder :)

2011-07-14 @ 20:35:37
URL: http://honkenssyrra.blogspot.com
Postat av: Sofia

grattis grattis, vad spännande, det ser super fint ut på den bilden, får man fråga var huset ligger?

2011-07-15 @ 09:06:50
Postat av: Maria

Tack för alla gratulationer. Huset ligger i Vejbystrand.

2011-07-15 @ 09:22:19
URL: http://mariaesvensson.blogg.se/
Postat av: Helén

Stort stort grattis igen! Verkligen så kul för er!!! Kram

2011-07-15 @ 09:49:22
Postat av: caroline

Äntligen!!!! Stort grattis till er båda! Ser fram emot att få se mitt rum :-D

Nu är jag på väg hem igen!

Puss

2011-07-15 @ 15:00:16
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Helena

Stort grattis till er!!Va roligt att ni äntligen hittade och fick erat drömhus..hoppas du har en skön semester!Kram

2011-07-15 @ 17:23:06
Postat av: Anna A

Grattis!

Plötsligt händer det!!

2011-07-15 @ 20:48:21
Postat av: PG

Bästa sommarpresenten ever! Så skoj för er! Nu var det verkligen er tur =) Stor kram och ha en fortsatt skön semester! Kram Petra

2011-07-16 @ 21:52:27
Postat av: Ann

Kul, grattis till er båda!

När blir det inflyttning?

Kram

Ann

2011-07-23 @ 20:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0