Vilken befrielse!



Blev väckt på bästa tänkbara sätt idag. Hörde att det ringde någonstans i bakgrunden. Hoppade ur sängen när jag insåg att det var min telefon som ringde. Det var min husläkare. Hon berättade att mina prover inte längre är alarmerande. Jag är nu äntligen befriad från den eländiga järnbristanemin som eggat fast sig i min kropp de senaste månaderna. Jag är såå lättad. Kunde inte fått en bättre start på dagen. Jag blev helt till mig, då jag inte alls hade förväntat mig detta positiva svar, att mitt halsont, som jag känt de senaste dagarna, helt försvann. Är jag hypokondrisk eller är jag? Så jag studsade iväg på en powerwalk. Slängde iväg den infektion som jag trodde skulle ta över min kropp, igen. Järnbristanemi är ju lika med noll immunförsvar och infektion efter infektion kommer som ett brev på posten. Min inte nu längre. Jag är frisk som en nötkärna. Nu skall jag åter fylla min kropp med extra vitaminer och mineraler. Har inte vågat stoppa i mig några extra tillskott för att på så sätt skymma undan brister i kroppen, när jag lämnat prover. Men nu jäklar är jag på banan igen. Känns så bra!


Kommentarer
Postat av: Kim

Vaknade bättre än mig, som försökte stänga av alarmet med två sovande armar.

2010-11-04 @ 13:52:48
Postat av: Maria

Haha, ja jag vaknade verkligen med ett leende idag när du försökta väcka dina armar, med att slå på dom!? Hoppas dom piggnat på sig under dagen ;) Puss

2010-11-04 @ 15:24:30
URL: http://mariaesvensson.blogg.se/
Postat av: Caroline P.

Så roligt att höra vännen! Skönt att dina labbvärden nu är back on track!:-) :-)

Ha en fortsatt bra kväll och trevlig helg!



Puss och Kram!

2010-11-05 @ 19:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0