Slipat fiskbensparkett



Blogguppehållet som rått den senaste veckan beror på att vi varit tvungna att inkvartera oss hos svärföräldrarna, Kims föräldrar. Vi har haft en golvslipare som slipat vårt fiskbensparkettsgolv och lagt på en matt hårdvaxolja som jag inte får lov att inandas som gravid. Inte bra och inandas ogravid heller för den delen. Planen var att han skulle slipa och applicera på måndagen och göra andra appliceringen på tisdagen, men tisdagen byttes till onsdagen och vi fick snällt se till och hålla oss borta måndag till fredag. Det luktar fortfarande på nedanvåningen så jag sitter snällt här uppe och ugglar. Men fint som tusan blev det. Matt med en fin fin nyans.  Under husets renovering 2010 slipade man köksdelen men inte den delen efter väggen vi rivit. Eftersom man ser en viss nyans skillnad och den nya delen nu blivit riktigt tokfin bokade vi in andra delen för att få golvet helt enhetligt, vilket kommer göra ett jättelyft. Tyvärr måste vi vänta till den 16 april, men det är helt klart värt väntan. Nu börjar renoveringen på insidan allt mer gå mot sitt slut och söndagen skall nu helhjärtat ägnas åt listuppsättning på ovanvåningen, och lite vasaloppstittande för min del. Min kära broder är ute i fädernas spår och kämpar för sin rekordtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0