Middag hos fina vänner



I fredags var vi på middag hos min fina mammalediga kollega Caroline, hennes man Christoffer och deras prins Filip. På söndag arbetar jag mitt sista arbetspass för att gå på graviditetsledighet och Caroline börjar jobba dagen därpå på måndagen, hur komiskt är inte det. Vi avlöser verkligen varandra. Det bästa är att det väntas ytterligare tre sommarmånader med föräldraledighet för henne och lillfilip nu i sommar och att de då kan tillbringa många sommardagar tillsammans med mig och bebis! Det är alltid lika trevligt och träffa henne och familjen och som vanligt bjöds det på god mat. Kvällen försvann i ett nafs och vi kom i säng flera timmar senare än vad jag och magen är vana vid. I går vaknade jag och kände mig krasslig, för första gången under graviditeten. Suck. Vill inte bli sjuk nu. Tog det lugnt under förmiddagen sen hade vi bokat lunch med farmor och farfar och på kvällen var vi på kick of med Kims jobb. Först tog vi en drink (läs alkoholfri) på en nyöppnad bar i Helsingborg och sen hade de bokat bord på en restaurang där vi åt riktigt god mat. När de andra skulle gå vidare för mingel och flera drinkar fick Kim snällt ta sin gravida kvinna under armen och tacka för sig. Idag vaknade jag två minuter innan vasaloppsstarten och sitter nu här och följer Magnus i spåret. Kim svär över våra sneda väggar och kämpar så duktigt på med listjävlarna.


Kommentarer
Postat av: Caroline P.

Hej fina vän!



Så kul att träffa er i fredags!! :) Alltid lika trevligt!:) Ska bli så mysigt att mysa med dig och bebbi till sommaren!! Hälsa Kim! Puss & Kram

2012-03-06 @ 22:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0