Graviduppdatering



I torsdags gick jag in i vecka 34 (!?). Är idag i vecka 33 + 4. Det börjar verkligen närma sig nu. Magen, ja den är stor. Stor som en jordglob. Jag smörjer den med mandelolja från apoteket flera gånger i veckan för att huden den inte ska brista. Lillprinsen bökar runder och trycker upp kroppsdelar så man tror de ska titta igenom huden, lillfisen ♥. Nu sträcker sig livmodern ända upp till revbenen och man börjat så smått (eller stort) bli ganska så otymplig. Om magen dessutom är svullen, som på en kväll, orkar jag knappt böja mig ner för att ta av skorna. Tur man har en hjälpreda som kan bistå med sådant man som höggravid absolut inte orkar med. Jag har börjat känna av förvärkar, som känns som mensvärk den senaste veckan. Det betyder inte att man kommer föda inom det närmsta (hoppas jag), utan mer att livmodern förbereder sig. Jag sover som en stock varje natt, vaknar endast upp för mitt nattliga toalettbesök som håller sig till ynka en gång. På dagarna, när jag rör mig och lillprinsen bökar runder är det andra bullar. Då är jag ibland stammis på toaletten. Jag och älsklingen fantiserar om vem han är, vår lilla prins. Vilka egenskaper han kommer få från mamma och vilka han kommer få från sin pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0