Graviditetsuppdatering - magen i v 31



Då var det dags för en graviditetsuppdatering. Magbild i v 31 (v 30 + 6), imorgon går vi in i v 32, herregud, snart är det dags(!?) Ledig nu i två dagar sen jobb fredag, lördag och söndag. 3 arbetspass kvar sen går jag på min efterlängtade graviditetsledighet! Kan knappt tro det är sant. Det börjar bli riktigt kämpigt på jobb nu och jag önskar inget annat än att ta dagen som den kommer, utan att känna den inombordsstress, som jag upplevt senaste tiden på jobbet. Magen den växer på. Har precis haft en rejält tillväxt period. Det börjar bli stramt i huden och mina blodkärl lyser igenom på sidorna. Kan magen ens bli större (!?). Naveln som vanligtvis går inåt försvann och blev helt slätt ganska tidigt i graviditeten, börjar nu sakteligen puta utåt. Mina revben svider och jag har det ibland jobbigt i sittande ställning. Min vinterjacka går nu sedan några veckor tillbaka inte att knäppa och man ser nog lite tokig ut när man är ute på promenad med magen i vädret. Lillprinsen ter sig välmående i magen och snurrar runder och sparkar så jag känner honom varje dag. Hicka har han också fått, sötaste. Bebisens nya vana är att när jag sitter i någon slags halvliggande ställning med båda händerna på magen så tryckte han sig upp med rumpan i ena handflatan och huvudet i andra, och så ligger han där och myser ♥ Mitt älskade lilla hjärta.


Kommentarer
Postat av: Sanne

Magen är verkligen så fin! Ni får komma och fika hos oss så fort vi fått vår lägenhet! :) Kram

2012-03-08 @ 20:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0