Bokklubbsträff




I fredags var det äntligen dags för bokklubbsträff igen. Den här gången hemma hos mig. Vi är totalt åtta tjejer med i klubben och i fredags var vi alla åtta på plats, kul. I princip alla hade läst boken, Kommer aldrig mer igen, och tyckte precis som jag att det var kanon, lättläst och spännande från pärm till pärm. Jag bjöd på min fantastiskt goda vegetariska lasagne, sallad och hembakta bullar. Till dessert blev det sommarfavoriten gino. Mums. Matkoma de luxe för min stackars gravidmagsäck som ligger ihop klämd någonstans bakom bebis. Reglerna är så att den som arrangerar kvällen kommer med förslag, två till tre, om vilken bok som skall läsas till nästa gång. Jag läser ju en del bokbloggar och lägger in en önskelista på bokus, där jag beställer alla mina böcker ifrån. För närvarande har jag en sisådär femtio böcker i rullistan, så att hitta bra förslag var lätt. Mina tre bokförslag är redan beställda och ligger bara och väntas på att bli lästa. Vägen, Cirkeln och Niceville var de böcker jag presenterade och valet föll på den omtalade boken Niceville. Jag tror att alla böcker passar mitt lässinne perfekt och längtar efter att jag kan påbörja resan i Niceville. Först måste jag läsa ut Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver en hyllad bok som vunnit The orange prize 2005 för bästa roman av en kvinnlig författare.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Mysigt!

Jag ska ta mig an cirkeln snart tänkte jag, den väntar på mig i bokhyllan.

2012-03-27 @ 21:48:17
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0