Misslyckat golv



Vardagsrummet och mellanutrymmet mellan vardagsrummet och köket, var de delar som inte var renoverade av huset på entréplan när vi köpte det. Innan inflyttningen, under de två veckor vi hade dubbla boende, gav vi oss på golvet i vardagsrummet. Det var mycket att planera vad som behövdes prioriteras då min graviditet ställde till med en hel del bekymmer i renoveringsväg. Färger som inte får inandas till exempel. Golvet skulle slipas och därefter skulle vi först vitmåla det med en specialfärg och därefter mattvaxa det. I båda färger fanns där lösningsmedel som jag inte fick inandas. Vi drog på golvet in i det sista, då golvet på ovanvåningen och en hel del andra saker dragit ut på tiden. Kim hyrde två schabrak till golvslipar och satte igång arbetet med att få bort lacken på bokparketten som fanns där. Den större golvslipen fick fnatt och Kim försökte istället med den mindre som då förorsakade lite virvlar här och där. När allt i våra ögon var klart, var det dags att applicera på den vita färgen. Jag hade varit på Colorama och köpt svindyr färg och stod under appliceringen utanför altandörren för att inte inandas färgen och instruerade hur Kim skulle applicera färgen, som jag hade fått noggranna instruktioner om. Ja ni kan själva se det scenariot framför er. Kim fick problem med färgen, den fäste ojämnt och blev inte alls bra. Jag tog ett djupt andetag, sprang in och visade på mitt sätt, hur jag trodde man skulle göra, sprang ut igen för att ta luft, och in igen. Herregud. Kim började tappa tålamodet. När halva golvet var målat och det såg ut som f-n, tog Kim av sig sina kläder och klampade in och började om från början igen. Någonstans där åkte jag hem. Dagen efter ringer hantverkaren som håller på med badrummet Kim och frågar vad tusan vi gjort med golvet (!) I dagsljus är färgen ojämn för lacken har inte gått bort ordentligt, man ser varenda virvel som golvslipen gjort, och den gjorde såklart mest virvlar där vi inte ska ha någon matta, ja golvet ser rent ut sagt hemskt ut. Vi försökte rädda det med en applicering av golvfärgen vi använde oss utav där uppe och fick det att se något bättre ut. Och så ser det ut idag. Vardagsrumsgolvet står numera på vår prioriteringslista över vad som behöver åtgärdas .


Kommentarer
Postat av: Kim

Kalsongbild????...



Jag trodde barn var inne och läste bloggen.



Föga smickrande.

2012-01-16 @ 16:24:40
Postat av: Sessan

Du ser ju fit ut kim! jag tycker bloggarna borde innehålla fler kalsongbilder :) men jag vet inte om björn hade varit så förtjust heller... ujuj det finns inget värre än när det ska jäklas när man ska fixa saker hemma, men det känns som det alltid gör det! hoppas allt löser sig med golvet utan att det innebär allt för mycket slit! kraaaam

2012-01-16 @ 21:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0