En snabbsummering



Om jag skulle ta och ge mig på en snabbsummering av den senaste tiden, det vill säga de senaste månaderna då, så har det hänt en hel del. Förutom vårt nyinköpta drömhem och vår graviditet, som får helt egna inlägg, så tog vi en välbehövlig paus från byggdamm och renoveringskaos för en vilohelg på Ystad saltsjöbad, tillsammans med min underbara barndomsvän Maria och hennes hjärta Peter. Där softade vi i spa avdelningen, åt gott, promenerade längs havet och laddade upp våra urladdade batteri. Välbehövligt och så uppskattat.



En kväll när det inte var storm, regn eller dimma tog vi vår numera korta promenad till havet för att se den magnifika solnedgången. Fint. Längtan till sommaren har inte varit starkare.




Min sociala sida har varit ganska frånvarande senaste tiden av förklarliga fruktansvärda illamående skäl, en extrem trötthetskänsla och på detta ett hem som skriker efter omvårdnad, men trots detta har vi hunnit med några trevliga middagar både här i huset och hos fina vänner.

Kims systerdotter Wilmina fyllde 3 år några dagar innan jul. Vi firade henne med sång och paket.

Kim firade julafton tillsammans med mig och bebis för första gången och det var hur härligt som helst. Jul firade vi i hela fyra dagar och både mamma, Magnus och Johanna var inhysta hemma hos oss. Nyårsafton skålades in (med julmust) och nu är det 2012 som förhoppningsvis kommer bli det bästa året i hela mitt liv.


Kommentarer
Postat av: sarah

Kul att du är tillbaka, som jag har saknat dig på bloggen! vad vacker du är!!! och shit vilken läskig tomtemask!!! tur att vi inte har en sån då hade arild aldrig velat träffa tomten igen ;) skönt att du mår bättre nu! massa kramar från oss

2012-01-09 @ 17:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0