Vecka 28



Nu är jag i vecka 28 i min graviditet (v 27+5). Jag har nu bara fyra veckor kvar att arbeta, sen går jag på graviditetsledighet i 60 dagar innan beräknad födelse. Som sjuksköterska på kärlkirurgen kan jag inte bli omplaceras under min graviditet och då mitt arbeta både är fysiskt tungt, stressigt, spring hit och dit, lämna och hämta patienter på olika undersökningar eller behandlingar, innefattar tunga lyft, inte tillåter pauser när känner att jag behöver och som krävs att jag skall kunna agera snabbt och vara rörlig i akuta situationer, så är det nästan alltid försäkringskassan godkänner en 100 % graviditetsledighet 60 dagar innan, trots att du inte har några andra graviditetskrämpor. Och som med precis all ledighet så rusar tiden till att bromsa upp precis när man känner att man börjar närma sig det där utmärkande datumet, det sista arbetspasset innan man kan glömma allt vad väckarklocka heter. Där är jag nu. Lillprinsen ter sig i alla fall välmående inne i magen och kör lite träningspass då och då under dagarna, mestadels på kvällarna. För någon kväll sen gjorde han någon rörelse jag inte tidigare upplevt, jag tror det var någon form utav kullerbytta eller vändning. Hela magen var som de sju haven. Märklig känsla. Plutten min. Jag kan tydligt märka att han reagerar på min sinnesställning. Kim hade ett hemskt migränanfall här om kvällen och jag blev jätteorolig, då vakna lillprinsen direkt och blev lika orolig han med ♥ Om lillprinsen är på sparkhumör och leker i magen och jag ropar på Kim så han också skall få känna så lugnar han ner sig direkt när han känner Kims hand på magen. Pappsen verkar ha en lugnande effekt på lillpyret. Trycker man på magen kan man känna olika kroppsdelar, men jag kan inte urskilja om det är huvud eller rumpa jag känner. Mys ♥


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhhh så mysigt och du är så fin!!

2012-02-14 @ 15:55:15
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Helen

Åhhh fina fina magen!!! Vad härligt o höra att allt är bra med er!!! Kram kram

2012-02-14 @ 20:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0