Tojprojektet



Egentligen var detta ett vårprojekt, men Kim kunde inte stå ut med våra sjumeter höga tojor som tog allt ljus och som gjorde vår trädgärd helt insynsskyddad. Jag tror dessutom att han tyckte det var riktigt roligt att hålla på med yxan och motorsågen. Detta projekt utfördes i november december någon gång. Jag ligger som sagt en aningens efter i bloggandet av renoveringen.  I detta moment var jag inte arbetsledare utan höll mig i tryggt förvar inomhus. Vi har fortfarande en hel del rötter kvar i trädgården som inte orkats dra upp och vi har varit säkert minst fyra resor till återvinningen med fulla tojsläpp, då vi fotfarande har ett litet majbål på tomten kvar. På tal om återvinningen så har vi hela källaren fylld med svarta soppsäckar med renoveringsskit, ett piano och flera gamla möbler som måste lämnas. Varför drar man alltid på tråkiga saker?

Planen är att sätta upp ett snyggt staket längs vägen där tojorna stått. Tror det kan bli riktigt charmigt.


Kommentarer
Postat av: Sessan

vi har gjort precis samma sak, eller rättare sagt björn och hans farfar slet med våra tujor... men resultatet när de är borta är underbart! kraaam

2012-02-13 @ 20:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0