JOOLZ Day




Den här kreationen kommer jag spatsera runt med när lillprinsen kommit till världen. JOOLZ Day Earth Edt. Cactus green heter vagnen och är en special edition ifrån Joolz Day. Just den här färgkombinationen har endast släppts i ett begränsat antal här i Sverige och jag kommer troligtvis vara ganska ensam om min kaktus gröna vagn till lilleman. Som säkert alla andra blivande mammor har jag lustläst internet runt om för och nackdelar, vad man skall tänka på och vad som är bäst för barnet, men framför allt vad passar just oss och våra promenadstråk. Barnvagnsdjungeln är minst sagt en lätt marknad och det är lätt att tappa bort sig totalt. Efter mycket letande fann jag just denna Joolzvagnen. Ingen annan vagn hade direkt fallit mig i smaken, och såklart att man inte bara skall gå efter utseende, funktion är ju a och o, särskilt när det handlar om saker till sin lilla guldklimp. Men icke att jag ska spatserar runt med något fult åbäke som bara är praktiskt, nej, det vill jag inte, utan funktion och utseende i ett.  Listan var uppradad med vad som skulle inspekteras och barnvagnsaffärer var uppskrivna och jag och Kim begav oss iväg. I första affären hittade vi ingen som vi gillade. Affär nummer två var Beba barnbutik, den butik som säljer Joolz, och jag var på helspänn. Så fort vi kom innanför dörren möttes vi utav skönheten och oohh my, så galet fin den var! Vi fick vagnen instruerad och den verkade riktigt enkel och smidig. Hög och rejäl. Stabil. Den gröna färgen var riktigt härlig och de bruna läderdetaljerna gjorde verkligen sitt. En nackdel fann vi, och det var den lilla varukorgen. Jag får väl se hur mycket jag grämer mig över detta i framtiden. Vi jämförde vagnen med I candy vagnen som jag också läst lite om, som fanns i butiken men den var så pluttig och låg i jämförelse och det var också detta som gjorde att Kim verkligen också fastnade för Joolz. Kim med sina nästan 190 centimeter skall inte behöva böja sig till knäna för att plocka upp lillprinsen. Vi gick till tredje och sista affären men då såg alla vagnar löjligt tråkiga ut och jag hade redan bestämt mig. Två dagar senare var vi med barnvagn och nu står den gröna skönheten och väntar på att bli hämtad. Längtar!


Kommentarer
Postat av: josefin

såå fin. Ni kommer säkert vara super nöjda

2012-02-07 @ 12:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0