Glukosbelastning


                                                                                            Mage v 29 (v28+6)

Förra veckan var jag på glukosbelastning. Visste inte riktigt vad jag hade väntat mig. Rekommendationen var att ta med sig en citron, vilket jag inte hade, och jag förstår i ärlighetens namn inte vad en citron hade kunnat göra åt denna förfärliga smak. Det var som att klunka en halvliter vatten, utspätt med ett kg socker. Urk. Fem minuter fick du på dig, klunka om du kan. Med en miniklunk var 15 sekund hann jag precis med sista klunken innan klockan hade tickat iväg. Sen efter två timmars ohygglig väntan, ett stick i fingret med beskedet, ingen graviditetsdiabetes här inte. Frukosten vid elva smakade himmelsk efter att ha stigit upp tre och en halv timme tidigare. Tog sedvanliga kontrollerna hos barnmorskan; blodtryck, sf mått, vikt, urinprov och lyssnade på lillprinsens hjärtljud ♥. Kontrollerna var alla bra. Magen har växt ordentligt nu sista två veckorna och jag börjar känna mig rejält otymplig och får ont i revbensbågen allt oftare. Sover jag på höger sidan kan jag vakna och nästan behöva hjälp för att kunna vända mig så ont jag har. Förutom den smärtan har jag inga andra graviditetskrämpor nu och jag hoppas innerligt att jag slipper efter vad jag fick gå igenom de första fyra månaderna. Det räcker och blir över för ett dussin graviditeter. 3 veckor kvar på jobb. 12 arbetspass. Som jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0