Kärt barn har många namn ♥

 
 
 

Snart (ops, märks det att jag är en dryg månad back i mitt bloggande. Dopet har varit och jag skall nu försöka komma ifatt…) är det dopdags för lillprins (och nej, jag fick inte igenom lillprins som andranamn hos Kim) och jag håller på att planera för fullt. Namnen är i alla fall klara och vi har valt att döpa vårt lilla mirakel till Malte Viktor Egeriis. Malte, för det var mitt favoritnamn redan halvvägs in i graviditeten. Viktor, för att lillprins kom ut som en hjälte med huvud och armen rakt upp ♥ Viktor passar honom verkligen och det dröjde flera dagar innan vi började kalla honom för Malte och var helt säkra på vilket namn vi ville ha som tilltals. Egeriis heter numera även Kim. Eller det har han haft som mellannamn tidigare och är ett släktnamn som kommer från hans farmor. Vi får väl se om även jag får heta Egeriis någon gång (!?).

 

Sedan har ju Malte ett dussin andra namn som han kallas. Puffen. Lilla hjärtat. Hjärtat mitt. Skatten min. Gossen. Maltesen. Malten. Och såklart lillprins ♥


Kommentarer
Postat av: Britt Claesson

Du glömde mormors go-gosse......

2012-08-24 @ 21:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0