Doptårta och dopdikt

 

Jag fick inte med den fina doptårtan i förra inlägget, men så här fin var den!

 

Min mormor, Maltes gammelmormor ♥ och gammelmorfar såklart ♥, hade skrivit en mycket fin och tänkvärd dikt i Maltes dopkort;

 

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,

låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.

Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,

för även om jag klagar är ni ändå bäst.

Visa mig i handling vad respekt är för någonting,

lär mig se det vackra i världen runt omkring.

Tala om att jag duger just precis som jag är

och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.

Låt vårt hem vara ett ställa där tolerans och kärlek bor

och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0