Trädgårdsröjning



Oj oj vad länge sedan jag fick något publicerat här inne. Jag har inte blivit mamma ännu. Inte heller har jag tröttnat på bloggandet. Det har bara varit mycket. Och det tar något enormt på krafterna att vara så här kolossalt gravid som jag är. Förra veckan var det påsk och då var min kära mamma här nere med sin Anders i flera dagar, mys ♥. Förutom påskfirande och känn på bebismage var det trädgårdsarbete som stod högst upp på schemat. Min mamma är en trädgårdsfantast och har stora planer på att få i ordning på vår trädgård som inte gjorts något åt på hundra år. Råden lyder – ta bort allt. I princip. Så Anders löpte amok med motorsågen och gjorde majbål efter majbål på tomten. Alla groteskt fula barrväxter åkte. Även den skyhöga på bilden. Några enstaka små sitter kvar längs vägen för att kunna bli någon sånär häckliknande sak. Mamma klippte ner häcken till ena grannen till fotknölarna och rev upp buskar längs husmuren som var som ormbo. Gömda bland jättebarrväxterna hittade vi några andra träd som kanske kan vara något att spara på, när de nu äntligen får ta del av solens strålar. Så efter två dagars grovröjning ser vår tomt äntligen dagens ljus och kan börja frodas på nytt. För att få bukt på detta åbäke till tomt krävs dock oräkneliga timmar till. Men nu är i alla fall arbetet igång! I helgen skall vi (läs Kim) ägna sig åt att åka i skyttetrafik till återvinningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0