Soppkväll hos oss






Vår soppkväll varade i precis en vecka innan vi (läs jag) bröt sopptrenden och serverade gryta istället. I sista stund bytte jag från en orientalisk soppvariant till den mer hederliga coq au vin. Både jag och Kim kom överens om att det lät som en riktigt god soppa, efter att vi båda läst igenom receptet. När jag sedan stod i köket med kastruller och rödvin i högsta hugg och läser sista raden, servera gärna med ris eller potatis. Vadå ris och potatis, det är ju en soppa (!?). Några minuter tidigare hade jag rynkat pannan i den på tok för lilla mängd vätska, men ignorerat. Jaha, det var bara att sätta på en kastrull med ris och lägga svansen mellan benen när gästerna fem minuter senare knackade på ytterdörren. Välkommen hem till oss, det blir tyvärr ingen soppa idag, för ja, det blev fel. Ni får istället hålla till goda med en faktiskt, riktigt god, kycklinggryta med rödvinsbuljong. Till detta, hembakta bagels. Mm bagels, perfekta till den där höstsoppan. Något för mycket till en mustig gryta. Hur som helst blev kvällen lika lyckad, soppa, eller inte soppa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0