Sommaren jag blev vacker



Nu händer det igen. Jag blir uppslukad av en tonårsbok. Twilight böckerna. Mina två senaste av Gayle Forman och nu denna. Sommaren jag blev vacker av Jenny Han. Boken handlar om Belly, en sextonårig tjej som tillbringar sina somrar i ett sommarhus, tillsammans med sin storebror, mamma och hennes mammas väninna Susannahs familj. Susannah har två söner, Conrad och Jeremiah. Så länge Belly kan minnas har hon varit djupt förälskad i Conrad. Den här sommaren blir, såklart, inte som dem tänkt sig. Den kommer att bli annorlunda, på så många vis. De två bröderna tittar på Belly, som om de såg henne för första gången. Hemligheter om ordet cancer cirkulerar bland deras mödrar. Belly får uppmärksamhet, för första gången av Cam.

Det är en 250 sidor lång njutning. Jag sträckläste utan att blinka. Lättläst och uppslukande. Sommaren jag blev vacker är första boken i en trilogi. Men någonting säger mig att de andra inte är lika bra, att jag kommer att bli besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0