Här ligger jag och blöder



Ytterligare en bok har bläddrats igenom. Den här gången var det Augustpristagaren Jenny Jägerfelds bok, Här ligger jag och blöder. Kände direkt att det inte var riktigt min typ av bok. Men efter några kapitel så drogs jag med in i berättelsen, och började uppskatta boken riktigt mycket.

Klockan var kvart i ett torsdagen den tolfte april, dagen förde den internationellt inbillade olycksdagen, och jag hade just sågat av den yttersta toppen av min vänstertumme med en elektrisk sticksåg.
Så lyder bokens första mening.

I bloggvärlden har boken hyllats, likaså på baksidan med recensionerna ”en historia som fullkomligt skvätter av blod, tårar och verbala fullträffar” eller ” Jag älskar den. Så SJUKT rolig och vansinnigt sorlig på samma gång – och här ligger jag och lipar”. Ja, läs den du också och se vad du tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0