Långpass, check!

De där välbehövliga intervallpassen ser det inte så bra ut för. Helgen försvann i ett nafs, och ingen träning hans med. Idag innan jobb, kände jag inte heller för ett tufft intervallpass, utan det blev istället fokus på fettförbränning och långpass. Kylan har ju tagit över Sverige igen, och det har ju till och med snöat! I Maj. Är det ens tillåtet att få snöa i Maj (!?). Jag fick skrapa rutorna igår morse, kändes lite konstigt att stå barfota i tygskor och skrapa sig in i bilen. Idag åkte i alla fall de långa byxorna, långärmat och fodrad väst på, så jag höll värmen perfekt. Joggade på i ett behagligt tempo. Älskar verkligen långpass, tillhör helt klart mina favoriter. Mitt högra knä började strula som sist även under dagen pass. Idag redan runt 10 kilometers distansen. Inte så farligt att jag var tvungen att avbryta men med strålande smärta i varje steg, så förbaskat tråkigt. Har en halvmara framför mig om bara några veckor och om knäet skall strula på det här viset vet jag inte hur det skall gå. I morgon är min lediga dag och då tänkte jag ju springa det där eländiga intervallpasset men det ser inte så lovande ut nu. Har haft ont hela dagen på jobb. Får bli styrketräning imorgon och vila tills smärtan försvinner.

Dagens pass i siffror
Tid: 01:25:31
Distans: 14.43 km
Medeltempo: 05:55 min/km
Medelpuls: 162 slag/min
Kcal: 985 


Kommentarer
Postat av: Caroline P.

Duktiga du som är ute och springer! Jag hoppas dock att ditt knä snart känns bättre, inget vidare när det krånglar! Min förhoppning är snart att också komma igång med löpningen, kanske vi kan springa ett pass tillsammans i så fall?! Vore kul:-) Jag måste dock springa lite innan, typ ett år sedan nu så jag kanske har glömt hur man gör;-) Stor Kram & Puss, vi hörs snart!

2011-05-04 @ 19:22:15
Postat av: Emmi

Vad duktig du är. Kommer du upp till Göteborgs varvet eller? Hade varit kul att ses=) Har du nytt nr btw? Det har inte jag..

Hoppas vi ses snart och kämpa på med springandet!

Puss&Kram

2011-05-04 @ 20:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0