3km + 1.5km + 1.5km

¨

Nu är det hög tid att lägga in sista växeln innan startskottet går av stapeln på halvmaran och milsloppet som skall springas nu i vår. Ytterligare ett intervallpass har nu avverkats. Först 3 km uppvärmning. Sen hade jag lagt upp intervallerna i tre etapper. Först 3 km. Sedan cirka 3 minuters stå vila. 1.5 km i fullfart. 1 minuts ståvila och därefter ytterligare 1.5 km i fullfart. Tempot på 3 kilometersintervallen skulle ligga runt 5:00min/km tempo, medans de två kortare intervallerna skulle ligga snäppet snabbare. På så sätt tränar jag på att hålla farten i milsloppet även under den sista sträckan. Totalt blev det 6 km i högt tempo. Avslutade med cirka 1 km nedjogg. Känslorna och tankarna var riktigt joggiga under passet. Första långa intervallen kändes oerhört seg. Kroppen svarade inte alls, som den gjorde sist. Jag fick kämpa på rejält för att orka. De sista två gick bättre, vilket också syntes på tiden. Det tog helt enkelt lite tid för kroppen att förstå att det var kvalitets träning som stod på schemat idag igen, efter bara en dags vila. Efter passet kände jag mig riktigt nöjd över dagens prestation och han glömma redan under hemvägen så jobbigt jag hade haft det i spåret.

3km + 1,5km + 1,5km
Första 3km (5:06 min/km, 4:57 min/km och 4:51 min/km)
1,5 + 1,5km (4:41 min/km, 4:37 min/km och 4:43m min/km)

Medelpuls: 176 slag/min
Maxpuls: 186 slag/min


Kommentarer
Postat av: Caroline

SJUUUKT BRA och jäklar vad snabbt!

2011-05-10 @ 20:06:39
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0