Vårtecken

Såhär tidigt har jag nog aldrig varit ute förr. Det sitter nämligen redan sommardäck på min bil. Skönt att slippa vinterdäckens myller. Att ställa fram klockan och byta däcken hör till de första vårtecknen, enligt mig. Så värmen, tjoho, vart tog du vägen? Kom tillbaka.

Det är inte bara klockomställning och sommardäck som förknippas med våren. Min allergi gjorde sig bitter påmind redan igår. Trodde först att det var en förkylning som var på gång. Men icke, det är redan allergiernas mardrömsmånader som har börjat. Suck. Startade denna lediga onsdag med att stoppa i mig en Kestinetablett och förnya mitt allergirecept. Jag hoppas nu innerligt att allergin inte skall slå till rejält och förstöra min uppbyggnadsfas för vårens lopp. Så, alla förkylningssymtom som orsakas av luftens alla förorenade allergener, håll er borta från min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0