Tummen upp för ren simpel lätt distans



Solstrålarna tittade trots allt fram titt som tätt under löpturens gång, härligt. Äntligen är våren här!

Trots en lite allergidämpad kropp begav jag mig ut på en lugn, lite kortare löptur. Efter dagar av klarblå himmel och sol, är nu himlen täckt av moln. Tidningen skriver att tyskvärmen är på väg. Att vi skall hålla ut. Att snart kommer sommaren. Förra året gick vi ju helt miste på våren. Det var vinter och sedan blev det kanonvarmt direkt. Som det kan bli. I år hoppas jag i alla fall att vi får en fin och härlig vår. Det är ju så härligt med riktigt svenskt vårväder. Löpningen gick bra. Sista veckan med endast feel goodpass. Nästa vecka drar intervallpassen igång. Då skall det flåsas och stånkas. Jobbigare än jobbigast för stackars kroppen. Känns segt innan det är gjort, men så skönt efteråt. Och det är tyvärr endaste sättet att bli snabbare på. Så trots diss på intervaller, är det ett nödvändigt ont.

Tid: 38:20
Distans: 7.0 km
Medeltempo: 5:28 min/km
Bästa tempo: 4:15 min/km
Medelpuls: 171 slag/min
Maxpuls: 186 slag/min
Kcal: 474


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0