Startade dagen med att springa en mil



Fredagskvällen blev lugn. Vi hyrde film och proppade i oss godis. Gick och la oss tidigt och vaknade efter tio timmars sömn till en strålande lördagsmorgon. Min helg kommer dessvärre mest bestå av jobb, men sånt är livet. Fördelen med helgjobb är att man blir ledig i veckorna, och det är oslagbart skönt. Efter frukost begav både jag och Kim oss iväg på en löptur, dock åt olika håll. Jag tänkte inte börja avancera min träning med intervaller och dylikt förrän först efter nästa vecka, för att få till en någorlunda grundkondition innan jag skall sättas på prov på riktigt. Så dagens löppass var tänkt att bli en skönt feelgoodpass, runt milen. Vädret var helt perfekt. Jag sprang i solen nästan hela tiden och det var galet härligt. Det kändes bra i kroppen, och jag höll ett behagligt tempo. När jag passerade 7 kilometer tänkte jag, att fastän jag befinner mig under uppbyggnadsfasen, ändå testa med lite fartökning de sista tre kilometrarna. Jag la på en liten fartökning och passerade nästkommande kilometer på 5:33 min/km. Ökade lite till. Klickade av åttonde på 5:23 min/km. Den nionde och sista kilometern ökade jag ytterligare på, och stoppade Garmin på en avslutande kilometer på 5:10 min/km. Stretchade och knäppte av den obligatoriska bloggbilden. Hoppas ni också startat er lördag på bästa sätt.

Tid: 57:01
Distans: 10 km
Medeltempo: 5:42 min/km
Bästa tempo: 4:23 min/km
Medelpuls: 167 slag/min
Maxpuls: 183 slag/min
Kcal: 685


Kommentarer
Postat av: Helén

Låter härligt. Vad flitig du är. Imponerad över dina distanser. Jag är inte ens i närheten. Men tänkte öka på rundan denna veckan! Kram kram!!!

2011-03-27 @ 18:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0