Skön jogg i skönt väder



Förra veckan skrapade jag ihop hela en styck stjärna. Weii. Eller inte. Katastrof snarare.  Den här veckan skall det bli desto fler. Startade måndagen på bästa sätt med en skön och härlig vårjogg efter jobb. Nu är det verkligen vår i luften. Så otroligt härligt. Det borde vara vår och sommar för jämnan. Tanken var först inte alls att springa idag, utan antingen köra spinning eller cross trainern på gymmet, men på vägen hem från jobb fick jag sådana vårfeelings och var tvungen att komma ut i det fina vädret.  Och det är jag så glad över såhär i efterhand. Andra löppasset för säsongen och jag hade en riktigt bra löpdag. Kändes så bra, inte alls så tungt som sist. Började lite långsammare för att undvika de där jobbiga känslorna som brukar uppkomma när man befinner sig i den här kom igångfasen. Första fyra gick ganska långsamt faktiskt. Men sen ökade jag, och det kändes lika bra, så jag fortsatte i ganska högt medeltempo de sista tre och sprang med ett leende på läpparna hela tiden. Ett riktigt feel good pass. Och om man ser till min puls, så var det verkligen ett skönt pass för min kropp, särskilt för mitt hjärta som slapp arbeta för sitt yttersta för att hinna med.

Tid: 39:54
Distans: 7 km
Medeltempo: 5:42 min/km
Bästa tempo: 4:34 min/km
Medelpuls: 164 slag/min
Maxpuls: 178 slag/min


Kommentarer
Postat av: Carro

Bra jobbat! Vilken grymme tid!!

2011-03-21 @ 19:28:01
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0