Passionscheescake med vit choklad



För typ tre månader sedan försökte jag, Caroline och Sarah hitta ett datum för middag. Datumet som blev spikat, var gårdagen. Inte lätt att hitta en dag som passar alla, när vi alla arbetar på samma arbetsplats. Men igår, äntligen. Caroline, Sarah och Björn var hemma hos mig och Kim. Vi bjöd på god kycklinggratäng och en ny dessert som jag hittat på nätet. En passionscheescake med vit choklad som serverades med grädde med violströssel. Mums vad god den var. Mättande också. Matkoma de luxe. Då vi alla arbetar på samma arbetsplats är det svårt att undvika att halka in på jobbsnack, men vi försökte vårt yttersta, för killarnas skull. Inte så kul för dem att höra om sjuksköterskeyrket hela kvällen. Vi drog igång Kims favoritspel, ticket to ride, och avslutade med retrospelet. Jag och Caroline försökte slå våra kloka huvud ihop, men lyckades ändå inte få till det i retro. Är less på spel som kräver allmänbildning, speciellt när man tävlar mot eliten i att veta allt om allting. Tacka vet jag strategispel. Förutom förlusten i det sistnämnda spelet var det en riktigt trevlig och mysig kväll.


Kommentarer
Postat av: Magdalena

hej Maria! :)



Det där receptet på passions cheesecake får du gärna dela med dig av. :)



kram

Magdalena

2011-03-20 @ 20:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0