Långpass med finaste vännen



Onsdag och veckans lediga dag. Dagen startade på bästa sätt, med ett långpass med finaste Caroline. Långpass kom att bli mitt favoritpass under förra säsongens löpkarriär. Tempot är sådär lagom behagligt, man hinner med att skåda den beundransvärda naturen omkring en och man mår så härligt bra efteråt, och kanske det bästa av allt då, man orkar med att prata. Målet var att krossa Carolines längdrekord på 13 kilometer, men inte passera 15 kilometer såhär på tredje säsongens löppass, för min del då. Vädret var nästintill perfekt för ett långpass. Soligt, vindstilla och sisådär 10 grader. Najs. Kilometrarna bara tickade iväg. Pip pip sa våra Garmin stup i kvarten. Härlig känsla. Pulsen tickade stadigt runt 150 slag/min och vi hann med att avhandla både det ena samtalsämnet efter det andra. Tyvärr strulade Carolines knä så sötaste fick gå de sista metrarna hem och bli omlindad av sjuksköterskan Maria. Stackarn. Hon hann såklart med att spräcka längrekordet innan hon gav upp. Tummen upp för henne. Jag själv joggade på och stängda av klockan när den visade härliga 15 kilometer. Känns oförväntat bra då jag bara har två löppass i ryggen. Det är kanske såhär det skall kännas att springa utan att ha järnbristanemi kroppen?

Tid: 01:35:09
Distans 15.01 km
Medeltempo: 6:23 min/km
Bästa tempo: 4:44 min/km
Medelpuls: 153 slag/min
Maxpuls: 168 slag/min
Kcal: 1040

Eftermiddagen tillbringades i frisörstolen och ett besök hos By Caroline S. Resultaten av dessa besök kommer inom kort.


Kommentarer
Postat av: Carro

tack för en härlig dag med ett super skönt pass och godaste lunchen! PUSS

2011-03-23 @ 19:50:30
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Sandra L

Vad duktig du är, Maria! Har du läst ut bokklubbsboken. Jag är på sluttampen, och trots att den är väldigt otäck, så tycker jag väldigt mycket om den. Ska bli intressant att prata om!

2011-03-24 @ 13:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0