Picknick i solsken



I fredags var det min endaste lediga dag den här veckan. Lite bitter är jag allt när de flesta man känner kör femdagars ledighet i sommarhettan. Kim, min finaste halva, hade planerat picknick i gräset. Vi fyllde cykelkorgen med diverse läckerheter och cyklade bort mot vår lilla gröna plätt borta vid Skälderviken. Där dukade vi upp filtar, böcker, solglasögon och en hejdundrande måltid. Slappade i solen i några timmar och hade det helt förträffligt bra. Kom dock på efter typ 40 sidor, att jag redan läst boken jag tagit med mig, Innan jag dör, en debutroman som hyllats på de bokbloggar jag följer. Upptäckte att jag visst hade den i min bokhylla och tänkte att det blir ju perfekt sommarläsning. Således inte en bok som satte sig i minnet hos mig. Istället har jag nu börjat på En halv gul sol, som jag tror är en riktig höjdare. Skriver mer om denna senare. Fredagen var i alla fall en topp tio dag, som avslutades i goda vännners lag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0