Midsommar 2011



Midsommarafton firades ute i Utvällinge, precis som förra året. Med samma galna gäng. Anna och Tobias hade ordnat en perfekt afton. Vi lekte lekar, vilka en del urartade rejält (!), som när Kim stövlade iväg stöveln....Skrattade oss dubbelvikta till plankgången som dessvärre slutade med en rejält stukad fot för fröken Svensson. Jag har haltat runt som halta Lotta nu i fyra dagar och det är först idag jag någorlunda kan sätta ner foten. Vilken otur. Men kul var det. Vi sjöng snapsvisor så att vi rodnade om kinderna, speciellt om Dagnylåten. Fyllda våra magar med godaste midsommarbuffén. Drack nubbar. En del drack dem genom munnen medan andra drack dem genom näsan (!). Jag var glupsk och smaskade i mig fyra kolasnören på rekordtid, men kom ändå tvåa för att Rogge svalde snören stora som en tennisboll. Efter hälften av lekarna verkar jag ha glömt bort min kamera, så ni missar de roligaste lekarna. Typiskt. Efter nio timmars midsommarfirande kände vi oss nöjda och åkte hem för att försöka få upp värmen i kroppen då Skåne glömt bort att vi vill ha sol och värme i juni. Tack alla inblandade för en supertrevlig midsommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0