Magnus på besök



I måndags, för exakt en vecka sedan landade brorsan hemma i Ängelholm. Han har sedan dess varit inneboende i vårt vardagsrum tills idag, då han återvände hem till Umeå. De första två dagarna var jag lägligt nog helt ledig (!). Vi lunchade med farmor och farfar. Träffade finaste kusinerna Sara och Louise och deras fin fina barn Saga och Jakob och mumsade i oss jordgubbar och glass. På kvällarna grillade vi alla mumsiga grilldelikatesser man kan tänka sig. Har ni testat att grilla färsk ananas någon gång? Gör det. Så gott. Grillat är det bästa jag vet. Jag hade kunnat grilla året om. Mums. Kims favoritspel Ticket to ride, åkte fram varje kväll. Oturligt nog vann han inte en gång. Plutten min. Jag och Magnus gjorde stan en utav dagarna. Lunchade på goda Vintages uteservering och kollade runt i lite butiker. Kim fick sedan underhålla Mange de sista dagarna då jag själv var tvungen att bege mig till jobb. Segt att gå till jobb när man bara vill vara hemma och göra utflykter. Men sånt är livet. Nästa år kanske vi tajmar in våra semestrar bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0