When God Was a Rabbit



When God Was a Rabbit klickade jag hem ifrån bokus efter att jag läst om den på en utav mina många bokbloggar, jag ständigt snappar upp böcker ifrån. Det är en bok jag aldrig läst om jag inte sett den där. Varför vet jag egentligen inte. Kanske är det titeln som gör det? Det är en bok som ännu inte utkommit på svenska, varav lite långsammare läsning. En debutroman skriven av Sarah Winman. Det är en bok som inte är i närheten av någon annan bok jag tidigare läst. Språket är så vackert och stämningsfullt att man riktigt lever in i bokens karaktärer och handling. Boken handlar om en bror och en syster. Det är svårt att beskriva. Men den handlar om barndomen, hur barndomen formar oss som individer och hur vi sedan lever som vuxna, att växa upp, vänskap, familjerelationer, glädje, kärlek i alla dess former och tragedi. Det är en melankolisk läsning redan från början som liksom hänger med i hela boken, men som blandas upp med så mycket kärlek och glädje. Det är en bok som är perfekt bokklubbsläsning. En bok som man så gärna vill diskutera. When God Was a Rabbit är en bok ni bara måste läsa. Läs, läs, läs. Den är så, så bra. Jag gillar böcker som berör, som lämnar kvar något hos en. Detta är precis en sådan bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0