Födelsedagskalas följt av snabbvisit




Varsågoda, här kommer en dagens. I regn, rusk och blåst begav vi oss iväg på dagens födelsedagskalas. Tur det finns färgglada paraplyn som livar upp det gråa och trista vädret. Lilla Saga, min kusins barn har fått en paraply som hon nu praktiskt taget sover med. Det är för närvarande hennes bästa leksak, alla kategorier. Så paraply kan vara en himla bra investering, för alla.




Idag firade vi alltså min kära farmor. De bjöd på god buffé på en närliggande restaurang. Efter maten åkte vi hem till dem och fikade på flera sorters kakor och tårta. Matkoma hej och hå. Ibland önskar man de där extra magarna som kon har, för att slipa bli sådär äckligt propp mätt. Jag lekte lite med lilla Jakob som snart fyller ett år. Tänk ett helt år. Tiden går så fort. Man hinner knappt med själv. Sötaste lekte med allt han såg, de saker som var ajabaja eller nej, försiktig, var självklart det som var mest intressant. Hihi.


Söndagen avslutades med en snabbvisit hos min barndomsvän Peggy. Peggy bor numera i Stavanger, vilket gör att vi ses alltför sällan. Idag fick vi krama om varandra och jag pratade i illfart om hela karusellen kring vårt hus, tankar och idéer. Som tur är dröjer det inte länge förrän hon och maken Tronna besöker kära skåneland igen.


Kommentarer
Postat av: Louise

Vilken fin bild på farmor och farfar!! Kram på dig!!

2011-08-01 @ 20:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0