Tre stjärnor till mig


                      I brist på bilder bjuder jag på målgångsbild efter 2010s första miltävling, Änglamilen. 

Det var med en minst sagt ömmande kropp, jag begav mig till gymmet idag med. Usch, gårdagens dubbelpass har verkligen satt sina spår i kroppen. Igår körde jag först ett jobbigt, men kul body pump pass. Det tråkiga med Ängelholms nya vårschema är att nästan alla pass är förkortade till 45 minuter och kombinerade så att man kan köra dubbel eller trippelpass, vilket i och för sig är bra för den träningssugna. Men jag tycker ändå det är bäst med 60 minuters pass, om jag måste välja. 45 minuter på pumpen innebär att biceps och tricepslåten uteblir, vilket inte alls gynnar min vasauppladdning. Triceps kompletterade jag dock med att köra gummibandsträning, tricepsarmhävningar och kettelbell här hemma, men biceps fick vila. Efter pumpen vilade jag i cirka tre minuter, sedan körde jag body combat. Älskar combat, det är så vansinnigt kul. Likaså här 45 minuter. Men perfekt att kombinera pump och combat. Idag blev det också dubbelpass (!?) Kanske inte det bästa att chocka kroppen med all denna träning? Först 30 minuters core med boll. Och sedan, hör och häpna, 60 minuters, body step. Så kul och så jobbigt. Intervallträning när den är som roligast. Och nu är 2011:s träningsschema upphängt på kylskåpsdörren med stjärnor och böter och allt vad detta schema innebär. Gårdagens insats genererade två stjärnor medans dagens får motsvara en. Tre stjärnor och det är bara tisdag idag! Bra jobbat.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh jäklar vilka pass du kör! grrrrrymt bra jobbat gumman! Puss

2011-01-11 @ 22:50:51
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt Maria, bra jobbat!! Åkte 8km längdåkningsskidor förra helgen vilket var sjukt jobbigt, tänkte på dig och hur imponerande det är att du åker tjejvasan varje år...!!

Stor kram!

2011-01-12 @ 10:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0