Mitt liv som Hellner



Som jag skrev tidigare skulle just den här fredagen bjuda på något utöver det vanliga. Jag och Caroline, min vän och kollega från jobb, har tagit oss vatten över huvudet och planerat in en mastodontträningsdag. Vi startade dagen med 45 minuters spinning, följt av ett styrkepass med fokus på biceps, triceps, mage och rygg. Vi avslutade med favoriten, plankan. En minut och fyrtiofemsekunder. Rekord. Puh. Vi åkte hem och fyllde kroppen med mellanmål för två timmar senare, väntade dagens andra utmaning. Först 25 minuters fartfylld spinning följt av 30 min core. Benen och baksida lår och rumpa sved av ansträngning under hela cykelturen. Coremuskulaturen fick sig sedan en rejäl omgång. Ett riktigt bra corepass. Trötta, men stolta begav vi oss hem igen och fyllde våra magar med god lunch och choklad.  Efter varsin lång varm dusch bäddade vi ner oss i soffan framför senaste Twilightfilmen, Eclipse. Dagens tredje och sista utmaning var några timmar bort och vi tänkte både en och två gånger på att strunta i sista grejen, men tävlingsmänniskor som vi båda är, bet vi ihop. Men när filmen var slut och vi kändes oss som två mörbultade flickor, tittade vi på varandra och skrattade, det här är nog inte hälsosamt sa vi. Vi är ju trots allt ganska otränade för närvarande, båda två. Så vid halvfemtiden idag kunde vi pusta ut, vi var klara med dagens träningsdos. Det fick räcka med fyra pass. God work! Känns som helgen kommer bestå mest av träningsvärk faktiskt. Men det var det banne mig värt. Vi har haft en superdag.

Undra vad Hellner gör emellan sina träningspass?


Kommentarer
Postat av: Carro

Oj oj oj vad det värker i min kropp! Men vilken härlig dag vi har haft!

Puss

2011-01-28 @ 17:54:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0