Mitt 2010



Nytt år. 2011. 2010 lämnar vi bakom oss. Det är väl nu man ska blicka tillbaka på året som har gått. Jag tänkte faktiskt bjuda er på en liten tillbakablick på de viktigaste händelserna från mitt 2010.

Året började med att tre lärorika studieår på Högskolan i Halmstad led mot sitt slut. Jag blev äntligen legitimerad sjuksköterska. Stolt som en tupp tog jag emot min sjuksköterskebrosch på min examensdag och kunde ge mig ut i arbetslivet.



Men innan allvaret tog vid, begav jag och älsklingen oss till varmare breddgrader, närmare bestämt till Thailand. Där tillbringade vi första veckan på underbara Koh Lanta. Lugnets ö. Där varvade vi dagarna med lata dagar i solstolen, bokläsning, massage och njöt av det thailändska köket. Underbart. Andra veckan mötte vi upp Sofie och Fredrik i Ao nang, för lite mer håll i gång. Vi åkte ut på småöar, hyrde egen båtchaufför och blev attackerade av apor. En oförglömlig resa.



Hem till verkligheten vi for, till nytt jobb och nya utmaningar. Jag började arbeta som sjuksköterskaHelsingborgs lasarett, på en kirurgavdelning med specialiteerna kärlkirurgi och kirurgisk onkologi. Mitt första halvår som sjuksköterska var tufft. Jag ställdes ständigt på prov och hade utmanande dagar efter varandra. Numera är jag mer trygg i mig själv och trivs enormt bra. Mina kollegor är klippor, och förgyller mina arbetsdagar, varje dag.



Jag ställde upp i Tjejvasan för tredje, fjärde (!?) året i rad. Likt åren dessförinnan hade vi en veckas träningsläger innan tävlingsdagen tillsammans med kusinerna Emil och Andreas och morbror Tomas. Jag bodde hemma hos min kära mamma och fick en rejäl dos av minusgrader, skidåkning och semlor. Tjejvasan gick bra, fick bästa placeringen hittills, slog dock inte min bästa tid, men skidåkning är så väderberoende att man inte kan jämföra tider.



2010 har också varit ett år fullt av löpning. Redan 2009 anmälde jag mig till 2010 stora prövning. Mitt livs första halvmarathon, Broloppet. Det var en tung och jobbig period innan grundkonditionen satt på sin plats, men när den väl infann sig var det helt fantastiskt kul att springa. Jag djupdök i löparbloggar, grundläste runners world, skaffade mig min en gps klocka för att hitta rätt träningspass, för att på så sätt få ut det bästa av min kapacitet, och blev på så sätt löparfrälst. Fann löparmotivation och underbar vänskap i mina kollegor, som hjälpte mig mot mitt mål. Broloppet, 21 km, var utan tvekan ett utav mina bästa löparminnen. Det var ren glädje från början till mål. Jag sprang dessutom tre stycken andra milslopp som jag är mycket nöjd över.



Jag och Kim fick äran att dela min fina barndomsvän Peggys dag, då hon fick sin Tronna. Ett drömbröllop. En oförglömlig dag som jag aldrig kommer att glömma. Jag höll tal och var apnervös. Talet gick strålande och vi dansade till långt in på natten.



Vi åkte till Norge och besökte paret vi sett vigas. Där vandrade vi och fick se den berömda preikestolen, vilken syn, åt krabbklor och hade det sådär utomordentligt trevligt.



Jag och Kim semestrade uppe i Umeå. Vi åkte till Höga kusten och gick på vandringsled, det var helt otroligt fint. Jag fick äntligen se staden där min bror lever vardag.



Prag
. Ja, ditt åkte vi också. Vi tillbringade fyra fantastiska dagar i Prag med Caroline och Kristoffer. Vi turistade runt bland alla stadens sevärdheter och åt oss mätta och belåtna i det Tjeckiska köket.



Året avslutades som vanligt med Jul och Nyår. Julen är en utav mina favorithögtider och firades med min fina släkt. Julafton firades för första gången hemma hos Kims familj, och det var jättetrevligt. Det nya året skålades in med vänner nere i Malmö, med god mat och champagne.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken fin års sammanfattning och så mkt du gjort!

Ses imorgon gumman!!

Puss

2011-01-08 @ 23:33:53
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0