Matta, gummiband och kettlebells



God morgon. Då var min lediga helg över. Jag och Kim har praktiskt taget nästan låst in oss i vår lya över helgen, med undantag från träning i lördags, matinköp och en familjemiddag i gårkväll då. Det har varit såå skönt. Vi har bara varit. Kollat film, varvat Mad men med Gilmore girls, spelat spel, pysslat i lägenheten, frossat i pannkakor, kanelbullar, kakor och godis. Mycket välbehövligt. Idag vaknade jag med batterierna återfyllda och redo för januaris sista vecka. Jag har ätit frukost i lugn och ro, knåpat ihop en veckomatsedel och styrketränat här hemma. Med matta, gummiband, kettlebells och lite karaktär, kan det bli riktigt bra hemmaträning av. Ställde klockan på 45 minuter. Inga pauser. Utan ren effektiv träning, hela tiden. Jag fokuserade på längdåkningsmusklerna mage, rygg och triceps. Biceps fick hänga på och jag varvade övningarna med den grymma swingen, som tar från topp till tå. Härligt. Jag och finaste vännen Caroline, har satt igång en planktävling. Då plankan är i alla kategorier den jobbigaste och klart effektivaste magövningen, skall vi nu se hur länge vi pallar. Utgångsläget mätte vi på jobb (!?), en minut. Puh. Idag slog jag mitt rekord. Med 15 sekunder. En minut och 15 sekunder. Fy fasiken vad jobbigt. Inte lättare blir det att ha ett långsamt tidtagarur framför näsan som stressar med sina extremt långsamma sekunderar.

Förra veckan blev det tyvärr böter för min del. Den här veckan skall jag nog få ihop stjärnorna. På fredag väntar nämligen något utöver det vanliga.


Kommentarer
Postat av: Carro

Åh shit! Planktävlingen har jag glömt bort. Vad var deadline på den? Inte fredag hoppas jag, då är jag körd =)

Vad duktig du är som tränar hemma!

Puss

2011-01-24 @ 12:13:26
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: PG

Bra jobbat! Plankan är sjukt jobbig! Låter som en mysig helg, och välbehövlig efter veckan på jobb! Kram!

2011-01-24 @ 14:15:14
Postat av: Caroline P.

Vad duktig du är gumman! Hemmaträning är, enligt mig, det svåraste som finns att motivera sig till. Tur att du har stark karaktär! Ska heja på dig som bara den när du åker Tjejvasan! Hoppas annars allt är bra med dig?! Måste ses snart! Jag är väldigt trött på vår lägenhet i nuläget, ska bli skönt att flytta till helgen. Har gått/går här hemma dag ut och dag in och snörvlar pga. envis förkylning och samtidigt packar och packar. Trodde inte vi hade så mycket grejer, men det blir alltid mer än man tror! Önskar dig en bra vecka i alla fall!



Puss och Kram!

2011-01-25 @ 14:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0