Lördagsspinning



Hej. Jag lever. Varken haft tid, lust eller ork att uppdatera min blogg under veckan. Mitt arbete har tagit all min energi och jag har tillbringat dagarna där, och varje minut jag varit hemma har jag sovit. Har gått och lagt mig klockan åtta, två kvällar i rad nu. Social människa, nej inte direkt. Nu har jag en ledig helg framför mig, som inte är planerad, vilket hände sist för typ ett halvår sedan. Jag och Kim skall bara vara hemma, träna i den mån vi orkar och bara mysa med varandra. Som jag har längtat efter en sådan här helg. Igår kväll beställde vi pizza, åt lösgodis och kollade på hyrfilm. Det kallar jag fredagsmys. I morse vaknade jag först kvart över sex, och då hade jag sovit i tio och en halv timme i sträck. Skönt. Låg kvar i sängen, kändes konstigt att stiga upp halv sju en ledig lördag. Kvart över åtta fick jag nog. Steg upp och lagade mig en god frukost. Vela mellan pump eller spinning klockan tio. Men tänkte att det är nog pulsens tur att jobba. Jag bokade in mig på det 55 minuters långa spinningpasset. Jag har egentligen inte tränat så mycket spinning tidigare, inte riktigt varit min grej. Jag hoppas att jag ska fatta mer tyckte för det och börja träna cykling lite mer regelbundet, för det är huskeligt bra träning. Idag var med Camilla som körde passet. Det är säkert 50 % avgörande hur ledaren och hur musiken tilltalar dig, om du klämmer ut det där sista eller du bara blir irriterad och trampar på halvfart. Camilla var helt i min smak. Bitter över att jag glömde Garmin, igen. Hade varit väldigt intressant och se hur min puls arbetade idag, kändes som säkert 30 minuter utövades runt maxpuls. Fy fasiken vad jobbigt det var. Flera gånger fick jag samma känslor som efter ett grisigt intervallpass i löparskorna. Sista intervallen fick jag till och med mygla i, då jag höll på att trilla ur sadeln av ansträngning. Puh. Man kan väl summera om att jag nog inte kunde tagit ut mig mer. Efter intag av tre gudomligt goda tekakor från Sjöholms är jag nu back on track. Nu väntar småpil här hemma, skidåkning på teven och film. Mysig lördag på er allesammans.


Kommentarer
Postat av: Carro

OJ OJ OJ vad grymt bra av dig gumman att träna lördagmorgon! Själv kommer jag nog inte förbränna en enda kalori denna helgen!

Puss

2011-01-22 @ 13:44:38
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0