Intensiv tricepsövning

Igår klistrade jag upp veckans första stjärna på kylskåpet. Direkt efter jobb bar det av till gymmet. Jag trampade först på trampmaskinen, alias rumpmaskinen, i 30 svettiga minuter. Jag förstår inte att jag en gång i tiden, stod där 60 minuter i sträck. Galet. Därefter var det dags att apa efter Erik Segerstedts tricepsövning från Mitt liv som Hellner. Nu tror ni kanske att Hellner är någon av en favorit hos mig, och jo, han är ju fruktansvärt duktig, och grym på längden, som jag också vill bli, så han kan få lov att vara en favorit för mig just i denna tjejvasatid. Övningen gick i alla fall ut på att köra 30 sekunder stavdrag följt av 15 sekunders vila, i 15 minuter. Första fem var lätta, jag tänkte till och med tanken på att Erik måste ha kvinnotriceps som blev totalt knäckt av övningen. Men sen började det kännas. Sista fem var olidliga. Det riktigt sved i hela baksidaarm. På 15 sekunder hinner du bara precis släppa repen, ta två andetag och sen är det dags att greppa tag igen. Puh. Bra övning. Avslutade med plankan, dock utan tidtagarur denna gång.

Idag känner jag mig seg och hoppar därför över träningen. Sitter istället hemma med älsklingen och äter kakor och myser. Om vädret visar sig från en bättre sida än idag, kanske det blir en promenad i morgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0