Soppkväll hos finaste familjen



Äntligen är den efterlängtade soppkvällen bestämd. Sedan säkert ett år tillbaka har Kim talat ivrigt om att införskaffa soppkvällar. Man kan sammanfatta det som mycket snack men ingen verkstad, (är det så man säger?). Men nu äntligen tog vi tag i det. Vi förde det på tal under söndagens fika och vips var första soppkvällen inbokad, redan dagen efter. Så i måndags var det soppkväll. Först ut var Sofie, Fredrik och Max som kockade till en riktigt god gulaschsoppa. Mums, vad gott. Så från och med nu kör vi halv åtta hos mig, soppkväll, vardagsmat, ja du bestämmer själv. Inga konstigheter eller krusiduller, utan ren och skär vardagsmat. Så har du något gott recept på en mustig höstsoppa, tar jag tacksamt emot inspiration.


Kommentarer
Postat av: Johanna

ÅÅ så mysigt det låter! Jag har ett recpet på en mycket god morotssoppa som jag kan skicka till dig!

2011-08-17 @ 20:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0