Överraskningsmiddag



Som jag nämnt flera gånger innan, ska min älskade vän Caroline ta sitt pick och pack och flytta till Stockholm. Hon behövde ett miljöombyte och har hittat boende och jobb som syrra på kärlavdelningen på Karolinska i Solna. Nu börjar det verkligen närma sig och det är idag mindre än två veckor till flyttlasset går. Mina Stockholmsvisiter hoppas jag kommer bli mååånga framöver. Så igår hade fina Petra fixad ihop en överraskningsmiddag åt Caroline. Tyvärr var det många som hade förhinder, men vi var en tapper skara på fyra personer. Petra är en strålande kock i köket och serverade en helt underbart god trerätters. Först ut var det mozzarellasticks och jalapeñossticks som hade gottat till sig i fritösen. Om jag ska införskaffa mig en sådan! Därefter var huvudmenyn en nudelblandning med tigerräckor och fantastiska kryddor med hembakt bröd. Åh, så ljuvligt gott. Till dessert hade Petra hämtat in inspiration från Bloggfamiljens blogg matplatsen a la polkagristårta med hemmalagad chokladsås. Behöver jag ens säga hur gott det var. Kvällens timmar gick åt, åt att prata jobb, prata minnen, skratta, hoppa studsmatta och skratta ännu mer, prata Stockholm och mycket mycket mer. När det var dags att säga hejdå var jag så trött så jag nästan inte orkade stå upp längre. På fjorton dagar har jag arbetat tolv A turer, vilket innebär att väckarklockan ringer strax efter 05:00, gäsp. Idag hade jag äntligen en kväll inplanerad på schemat och sov som en stock tills jag vaknade av mig själv. Hur härligt är inte det. Tack alla inblandade för en toppenkväll.

Av någon konstig anledning var nästan alla mina bilder från kvällen ”skadade filer” och kunde inte importeras!? Ni får hålla tillgodo med bild över huvudrätten, tills Caroline har publicerat sina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0