Om jag stannar & När jag lät dig gå



Ytterligare två böcker har hunnits bli lästa. Böcker jag funnit på diverse bokbloggar och fastnat för. Först ut var Om jag stannar som utspelar sig under 24 timmar. 24 fruktansvärda timmar, där hela livet förändras för Mia. På ett ögonblick förändras allt. Det sista Mia minns är att hon sitter i baksätet i bilen tillsammans med sin familj. Det har snöat på morgonen och de är på väg till goda vänner. I nästa ögonblick ser hon sig själv bli buren ut ur bilvraket och räddningspersonalen kämpar för hennes liv. Under kommande 24 timmarna får vi följa Mias tankar och lära känna henne och de som står henne närmast. På bokens knappa 200 sidor hinner författaren Gayle Forman verkligen leverera. Det här är ytterligare en bok som berör, som fängslar och är omöjlig att lägga ifrån sig. Den träffar rakt in i hjärtat. Som tur var hade jag beställt uppföljaren med den olycksbådande titeln När jag lät dig gå, som jag började läsa direkt efter sista mening och inte slutade läsa förrän den bokens sista mening. När jag lät dig gå utspelar sig tre år efter den tragiska bilolycka, mer kan jag inte berätta för att inte förstöra två alldeles underbara läsupplevelser för er. Läs, läs,läs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0