En dag - David Nicholls



En dag skriven av David Nicholls, är berättelsen om Emma och Dexter, Em och Dex, Dex och Em. Berättelsen sträcker sig över tjugo år. En dag, den 15 juli från 1988 då de tillbringar natten tillsammans efter att de tagit examen från universitetet, varje kapitel handlar därefter om den 15 juli 1989, 1990 och så vidare. Efter natten de tillbringade tillsammans går de skilda vägar, utan att veta om de någonsin kommer se varandra igen. Men det gör de, såklart. En stark vänskap uppstår. En vänskap som innerst inne bottnar i djup kärlek. En dag är en alldeles underbar bok. Den gör mig lycklig, glad, sorgsen och allt där i mellan. I oktober kommer den upp på biodukarna, och det roliga var att när jag läste boken så tänkte jag, att detta är en bok man aldrig kan göra rättvis på duken, om jag har fel det återstår och se. Läs, läs, läs!


Kommentarer
Postat av: Maria W

Nice, då har jag något att se framemot. Den ligger och väntar här hemma :) Läser just nu Radhusdisco, riktigt kul för oss som växte upp och gick i skolan på 80-talet ;) hög igenkänningsfaktor...

2011-08-31 @ 21:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0