Tredagars tripp till Stockholm, dag 1




Uppe med tuppen. Den här gången tänkte vi inte stiga på planet sist av alla, som sist. Den här gången var vi i tid. Ängelholm – Stockholm Arlanda på 50 minuter, så bekvämt. Tog flygbussen in till stan. Letade sömndruckna upp ett café som såg mysigt ut. Bestämde, på vinst och förlust, det första fiket vi såg. Blev inget bra, men vi nöjde oss ändå. Samlade krafter till dagens shoppingmarsch. Butiker och gatuadresser låg färdiga i handväskan för att avverkas. Saknade tyvärr några hundratusen i plånboken för allt fint jag såg. Fick nöja mig med att bara titta och känna på dessa underbara, härliga, bedårande kläder som jag bara vill vill viiiiill köpa. Suck de luxe. Skulle kunna bränna ex antal tusenlappar på mindre än en blickning på NK. Varför är det så att när man verkligen inte har en spänn att bränna, ja då hittar man alla möjliga drömplagg. Men den dagen man har plånboken full och bara vill spendera, ja då hittar man inget som faller en i smaken (!?). Jag hade två drömköp med Stockholmsbesöket, det ena var att hitta något fint att ha i håret. Något hårsmycke av något slag. Och titta vad fina grejor jag hittade. Hade de inte varit så extremt dyra, hade jag köpt en supersöt rosetklämma och en annan lite mindre klämma med blomma på också. Men efter många om och men, blev det dessa guldgriparna som fick bli mina. Jag har redan använt dem båda, och jag gillar dom skärpt. Det andra drömköpet var en löpväst, men det hittade jag ingen.  Som ner ser, tog det musten ur Kim att gå i alla butiker. Trötter.

Vi möte upp brodern min och hans Johanna. Vi passade på att tajma in en lunch med min finaste vän Sara, som sedan ett par år tillbaka är bosatt uppe i Stockholm, alldeles för långt ifrån mig. Hon tipsade om ett lunchställe som heter Vapiano, som var himla trevligt och framförallt mycket gott.

På kvällen slöt Johannas föräldrar också upp och vi begav oss mot kvällens valda restaurang, Proviant. Restaurangen ligger vid Stureplan och har fått det eftertraktade priset BIB Gourmand av Guide Michelin, och är en av endast 10 restauranger i Sverige som tilldelats detta pris. Våra förväntningar var höga, och ingen av oss blev besvikna. Maten var helt ljuvligt god. Till varmrätt åt jag en helt fantastisk entrecote med tryffelsås och rödvinssky, en tomatsallad och helt galet goda pommes frites. Jag avslutade med en dessert, som utan tvekan hamnar på topp fem, av det godaste jag någonsin ätit. Älskar god mat!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Så härligt! Vill också till Stockholm!!

2011-04-03 @ 19:38:22
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Leif

Ja, vilken trevlig helg vi hade. Intressant att läsa om dina träningsturer. Ska nog köra intervall snart. Kul också att kombinera god mat och träning! Hälsa Kim.

2011-04-06 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0