Lätt distanspass



Efter en fullspäckad jobbhelg var jag totalt utmattad igår kväll och somnade redan klockan halv åtta (!?), vilket resulterade att jag kände mig något mer levande idag efter jobb, än vad jag har gjort i helgen, då jag mer varit som en zombie. Idag fick jag trots att klockan ringde strax efter 05:00 till en riktig skönhetssömn på nästan nio timmar. Skönt. Vädret har ju varit helt underbart hela helgen, likaså idag, fastän att det började lite dissigt. Så jag hoppade i löparpjucksen det första jag gjorde när jag kom innanför dörren och begav mig iväg på ett lätt distans pass. Inga konstigheter, bara lugn skön löpning i ett behagligt tempo. 8-10 km någonstans var målet. Förra veckan var jag usel och fick bara ihop ett löppass, dock ett riktigt kvalitativt sådant. Mitt mål är att varje vecka springa ett intervallpass av något slag, ett lugnt långpass och slutligen ett lätt distans pass. Idag fick jag i alla fall till ett riktigt skönt pass i fantastiskt vårväder.

Dagens pass i siffror;
Tid: 49:45
Distans: 8.50 km
Medeltempo: 5:51 min/km
Bästa tempo: 3:54 min/km
Medelpuls: 153 slag/min
Maxpuls: 163 slag/min
Kcal: 589


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0