Kort långpass med fartökning



Egentligen gillar jag inte att träna innan ett arbetspass, just för att jag oftast får en svacka efter ett hårt pass. Men med detta ljuvliga väder och en hel förmiddag att slå ihjäl, begav jag mig trots allt ut på ett kort långpass. Först tyckte jag kroppen kändes lite seg. Tempot var ganska så långsamt och pulsen lite över vad den brukar vara. Men sen släppte den tröga känslan och jag började istället öka upp tempot. Från att ha lufsat runt de första 7 km i 5:40-6:10 min/km tempo ökade jag istället upp farten kring 5:20-5:40 tempo. Och där höll jag mig de sista dryga 5 km. Mitt ömmande knä som jag kände av sist jag sprang långpass började grymta ont de sista 500 metrarna. Jag behöver nog successivt öka upp distansen för att klara av längre asfaltpass utan knäont. Nöjd efter dagens pass stretchade jag ut på balkongen och slurpa i mig ett stort glas oboy. Efter en lång och härlig dusch och en god lunch är jag återigen fit for fight och redo för ännu ett arbetspass.

Tid: 01:11:39
Distans: 12.45 km
Medeltempo: 5:46 min/km
Bästa tempo: 4:20 min/km
Medelpuls: 166 slag/min
Maxpuls: 179 slag/min
Kcal: 847


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men shit SÅ flitig du är! Är grymt imponerad!!

2011-04-26 @ 15:34:50
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0