Hemmalagad sushi!



Har ni lagat sushi själva någon gång? Jag hade aldrig gjort det tidigare, men i fredags, gjorde jag. Jag, Annika och Helen var hemma hos Anna och experimenterade ihop både nigiri och makirullar. Och det var hur roligt som helst, lätt som en plätt var det också, lite pil såklart och resultatet blev fantastiskt. Första makirullen (rullad av mig) blev kanske ingen höjdare designmässigt, men Helen fick snabbt in den rätta knicken, och i de slutliga rullarna hamnade fyllningen i mitten och de fick lagom av allt i sig. De första rullarna fick nämligen en riktigt tjock sträng wasabi i sig, vilket resulterade att det rök genom näsan och babytårar nedför kinderna, haha. Vi avhandlade allt mellan himmel och jord. Serverades chokladmousse, nötter och godis. Vid hemfärd flera timmar senare var vi alla mätta och belåtna. Perfekt avslut på den här arbetsveckan. Välkommen lediga helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0