Tjejmilen 2010



Söndag och tjejmilen. Dryga 26 000 anmälda tjejer. Pirr i magen. Vi startade dagen med en bamsefrukost. Gott. Begav oss sedan iväg mot tävlingsområdet. Massor med folk. Långa köer till toaletterna. Blev lite stressigt och jag fick precis ihop 2km uppvärming innan jag fick skynda mig in i startfållan. Denhär gången var vi alla seddade i startgrupp 1. Jag hamnade nästan längts bak i fållan och hade därför svårt att ta mig fram de första 2 kilometrarna. Det var helt galet tajt med folk. Förlorade viktiga sekunderar på första kilometern, som var svåra att ta igen. Mitt mål med loppet var ju självklart att springa in på personbästa, men det målet kändes ändå ganska avlägset då jag inte känt mig bra den senaste tiden, med järnbrist och allt i kroppen. Jag hade lovat mig själv att lyssna på kroppen. Lyssna på kroppen och försöka koppla bort klockan på armen. Försöka att inte slänga blicken på tempot, stup i kvarten. Det med att slänga blicken på klockan stup i kvarten, lyckades jag ganska bra med. Missade till och med några kilometertider. Försökte springa så det kändes bra och inte sådär plågsamt. Och det var inte förrän sista backen, 700 meter innan mål som det blev sådär jobbigt. Ångrar mig därför nu i efterhand, att jag inte tog i lite mer. Första fem kilometrarna hade gått alldeles för långsamt, och jag hann inte ta ifatt den förlorade tiden. Spurtade som en galning sista biten och klockade måltiden på 52:13. Mitt personbästa sedan Änglamilen. Hur sjukt är inte det. På sekunden samma tid. Enligt Garmin har jag sprungit 10 km och 160 meter, vilket innebär att jag egentligen har gjort personbästa på 10 km, men tiden 51:24. Det tar några sekunder och springa 160 meter. Men det är ju ändå tävlingstiden som räknas, trist bara att banan inte är exakt 10 kilometer. Jag är ändå nöjd med loppet, då det kändes bra i princip hela tiden. Jag kunde njuta och se på omgivningen. Självklart känns det bitter att ha tränat stenhårt i flera månader och få samma tid som i Maj. Det känns surt. Jag vet att jag har tränat rätt och skulle kunna prestera en flera minuter bättre tid. Men det gick inte i söndags. Kanske nästa gång?

Tid: 52:13
Distans: 10:16
Medeltempo: 5:09 min/km
Bästa tempo: 3:38 min/km
Medelpuls: 182 slag/min
Maxpuls: 192 slag/min
Kcal: 695


Kommentarer
Postat av: Maria W

Grattis!

Du var iaf den snabbaste Maria Svensson av alla som ställde upp :) Kollade resultaten i söndags....

Kram Maria

2010-09-07 @ 17:15:37
Postat av: Caroline

Du är min idol gumman och jag tycker du är så sjukt bra!! Herregud vilket tempo du höll!

Ses i skiftet på jobb imorgon!

Puss kram

2010-09-07 @ 20:40:13
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0