Till Vildingarnas Land



Kommer ni ihåg barnboken, till Vildingarnas land? Nu finns den på bio, en barnbok som har blivit en vuxenfilm. För den kategoriseras inte som en barnfilm, utan som en vuxenfilm för vuxna som vill vara barnsliga för en stund. När det kommer till fantasy, overklighetsgrejor och barnsligheter blir min kära sambo som lyrisk. Han har tjatat om denhär filmen sedan han såg den på en trailer, och igår fick jag vika mig. Filmen handlar om Max, en liten pojke som stup i kvarten får aggressiva anfall och är allmänt stökig. I frustation springer han hemifrån efter ett bråk och hamnar i Vildingarnas land. Uppblåsbara varelser med sorgsna ögon. Carol, som är som Max spegel, och hans kärlek, KW, fastnar han mest för. Där lever han som deras kung och får insikt om hur man påverkar varandra. När filmen var slut så dök Kim på mig, du tyckte den var bra, erkänn. Och då var jag tvungen att erkänna. Det var en superdupermysigbrafilm. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0