Sista passet innan Tjejmilen



Sista passet innan Tjejmilen. Ja, jag ska springa. Det är ju det här loppet jag har sett framemot så länge. Det enda som egentligen kan stoppa min start, är en förkylning. Att tävlingsnerverna är som dem är, är bara att acceptera och försöka jobba med. Personbästa eller inte, ja det får kroppen avgöra, för på söndag skall jag ge allt. Idag var som sagt dags för sista passet innan tävlingen. Min strategi innan tävling är som alltid att köra färre pass, men kvalitetspass. Men man kan inte alltid följa sin plan. Istället har jag kört två feel good pass i veckan. Allt för att göra min kropp och mitt pannben tillfredsställda, och inte få något bakslag. Jag startade med två riktigt långsamma uppvärmingskilometrar. Sedan försökte jag trycka ifrån lite mer i steget. Jag försökte tänkta på min hållning och på att fördela vikten på stegen lika och på mitt löpsteg. Jag är tydligen sned i hela ryggen, vilket kan bero på att jag belastar olika i mina steg när jag springer, att jag typ bara duttar med den ena foten.  Det är liksom inget man tänker på, utan något som sker automatiskt. Så idag försökte jag verkligen tänka på att sätta ner varje steg och belasta lika mycket. Ingen aning om det gjorde någon skillnad, men det kändes som om jag sprang lite fortare när jag tänkte på det. Formen kändes bra och jag tryckte på ännu mer. Pulsen tickade på fin fint och jag var reda att få upp den ännu mera. Älgade fram ännu snabbare och klickade av den snabbaste kilometern på 5:03. Bra tempo och det kändes bra, och kul. Saktade in igen och lunkade hemåt. Nu, redo för jobb.

Tid: 50:59
Distans: 9.06 km
Medeltempo: 5:37 min/km
Bästa tempo: 3:57 min/km
Medelpuls: 165 slag/min
Maxpuls: 183 slag/min
Kcal: 617

Nu återstår och se om jag kan springa på samma tid, fast en kilometer längre. Omöjligt eller möjligt?


Kommentarer
Postat av: Helén

Stort lycka till!!! Det går säkert jättebra för dig. Kram

2010-09-03 @ 09:21:17
Postat av: Sanne

Tack så mycket! Buketten blev jag så glad för, älskar blommor:) Lycka till i Stockholm. Kramar

2010-09-03 @ 18:12:38
URL: http://sanils.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu kör vi Mary, Fab4 kommer göra succé!!!!

2010-09-03 @ 19:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0