Kantareller



Igår lagade jag och älsklingen god kvällsmat. Kantarell- och fläskfilégryta som serverades med tagliatelle. Så gott. Här kommer receptet om du vill prova.

1 fläskfilé
1 pkt bacon
3-5 hg kantareller
1 purjolök
Dijonsenap efter egen smak
1 ½ oxbuljongstärning
3 dl matlagningsgrädde

Stek svamp, kött och bacon var för sig. Fräs purjolöken och tillsätt köttet, svampen, buljong, senap och matlagningsgrädden. Låt puttra några minuter. Tillsätt bacon och salta och peppra. Hur enkelt som helst.


Kommentarer
Postat av: sanne

Ser verkligen helt underbart gott ut!!!!

2010-09-08 @ 14:13:13
URL: http://sanils.blogg.se/
Postat av: Helén

Mmmm det ser supergott ut. Det ska jag prova sen när jag får...;) Krya på dig. Kram!

2010-09-08 @ 14:21:35
Postat av: Caroline

Shit vad gott det ser ut! Det vill jag bli bjuden på någon gång! Kramar

2010-09-08 @ 22:06:40
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Emmi

Haha, senap. Den ska jag laga till Björn =)

Saknar dig!

2010-09-11 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0